In de groepen 1 en 2 werken we thematisch. Bij elk thema hoort een rijke leeromgeving met diverse thematische hoeken. Bij het inrichten van de hoeken worden de kinderen betrokken. Initiatieven en ideeën van de kinderen worden aangegrepen en vormen mede het aanbod binnen het thema. Bij elk thema stellen we een aantal kerndoelen centraal op het gebied van taal, rekenen en motoriek waar we met de kinderen aan werken. Het aanbod bestaat uit begeleide betekenisvolle en (inter-)actieve activiteiten binnen het thema. Daarbij stimuleren we de eigen creativiteit en leren kinderen oplossingsgericht om te gaan met problemen waar ze tegen aan lopen. Hierin is het leren door middel van (rollen)spel ook een belangrijke component. De leerkracht leert de kinderen om op een respectvolle manier met elkaar samen te spelen of samen te werken. De leerkracht begeleidt het spelen en ontdekken van de kinderen. Hierbij horen ook buitenlessen , leskisten over de natuur en ander aanbod dat we elk jaar opnieuw bepalen. Elke dag is er in alle groepen aandacht voor Trefwoord, onze methode voor levensbeschouwing. Middels bijbelverhalen en spiegelverhalen, liedjes en prenten wordt aan kinderen de geschiedenis van het christendom en de toepassing uitgelegd en besproken.